Täna pärastlõunal kohtus president Alar Karis Kadriorus Lääneranna vallavolikogu esimehe Armand Reinmaa ja vallavanema Ingvar Saarega, et rääkida Metsküla koolist.
Galerii: President palus Lääneranna vallajuhtidel leida Metsküla lastele võimalus kohapeal õppida (5)
Lääneranna vallavolikogu esimehe Armand Reinmaa ja vallavanema Ingvar Saarega kohtudes ütles president, et Metsküla kooli puhul tekib laiem küsimus: kas me tahame, suudame ja oskame pidada kogukonnakoole seal, kus kogukond veel on ja kuhu noored tahavad kolida? See on tema sõnade järgi nii omavalitsuse, kogukonna kui ka keskvõimu mure. "Ka Metsküla õpilaste haridusmure lahendamiseks peavad ühe laua taha istuma valla, kogukonna ning haridus- ja teadusministeeriumi inimesed."
Me ei räägi praegu ainult ühest väikesest koolimajast Matsalu lahe lähedal, me räägime Eesti hariduse korraldamise olulisest tahust, milleks on kogukonnakoolide toetamine, kus omavalitsus ei suuda kooli pidada, aga kus eraalgatus on valmis seda tegema, ütles riigipea.
"Palusin Lääneranna volikogu esimeest ja vallavanemat veelkord mõelda ja leida võimalus, kuidas jätta Metsküla lastele võimalus kohapeal õppida. Kohaliku võimu tegelikku tugevust näitabki oskus mõista kogukonda kui partnerit. See tähendab ka kompromisside otsimist ja leidmist, mitte ainult tugevama positsioonilt otsustamist," sõnas president Karis kohtumise järel.
Karis tähendas, et omavalitsus, kogukond ning haridus- ja teadusministeerium saavad kolmekesi täpsustada, kuidas jätkub Metskülas õpe, kuni kogukond on otsustanud seal erakooli loomise võimalikkuse ja selle rahastusmudeli selgeks rääkinud.
Eesti koolivõrgu korrastamisest kõneldes sõnas riigipea, et selles ei saa tõmmata joonlauaga, et piiriks on 40 või 30 või 20 õpilast, sest iga kooli juhtum on erinev. "Paljud omavalitsused seisavad lähiajal sarnaste küsimuste ees ja seepärast on kõigi nende pilgud praegu Läänerannal. Loodetavasti selleks, et õppida, kuidas vältida sarnaste ummikseisude kujunemist," lisas ta.
"Arutagem, kuivõrd vajame suurte koolide kõrvale ka väikeseid, sest laste vajadused on erinevad. Kõik lapsed ei oska või ei suuda õppida suures koolis, aga väikeses koolis saavad hästi hakkama ja arenevad jõudsalt," ütles president Karis. "Üks võimalus oleks suuremate koolide kohapealsed õppekohad, kus väiksemate kohtade lapsed saavad haridust kodule võimalikult lähedal või seal, kus see nende arengule sobilikum on."