Vallarahvas ütles Vändra bussijaama suhtes viimase sõna

Copy
357 vallaelanikku 556 hääletanust toetasid uue bussijaama ehitust.
357 vallaelanikku 556 hääletanust toetasid uue bussijaama ehitust. Foto: Arhitektuuribüroo Luhse & Tuhal

Kuigi tänavu juunis andis Põhja-Pärnumaa volikogu Vändra uue bussijaama ehitamisele rohelise tule, tekitas see kohalikes elanikes suurt vastuseisu, kuna sooviti senine hoone säilitada. Vallavalitsus kuulutas välja rahvahääletuse, mille tulemusel tuleb Vändrasse ikkagi uus bussijaam.

Kuigi tänavu juunis andis Põhja-Pärnumaa volikogu Vändra uue bussijaama ehitamisele rohelise tule, tekitas see kohalikes elanikes suurt vastuseisu, kuna sooviti senine hoone säilitada. Vallavalitsus kuulutas välja rahvahääletuse, mille tulemusel tuleb Vändrasse ikkagi uus bussijaam.

Aktiivsed vändrakad kogusid umbes 300 allkirja Vändra vana bussijaama renoveerimise toetuseks. Põhja-Pärnumaa vallavanema Madis Koidu sõnutsi oli seal allkirju, kus polnud märgitud ees- ega perekonnanime, vaid üksnes eesnimi ja allkiri. Ta selgitas, et rahvaküsitlusel on oma kindel vorm, kuid selliste allkirjade õigsust polnud võimalik kontrollida. Vallavanem märkis, et allkirjade kogumine oligi põhjus, miks küsitlus sellisel kujul korraldati.

Vallaelanikel oli valida kahe variandi vahel: uue bussijaama ehitamine koostöös Pärnumaa ühistranspordikeskusega (PÜTK), milles valla omaosalus oleks 30 000 eurot, või siis vana bussihoone renoveerimine vallaeelarvest. Teine variant läheks valla arvutuste järgi maksma vähemalt 150 000 eurot.

Salajasel hääletusel said osaleda kõik vähemalt 16aastased vallakodanikud. Nädal aega kestnud rahvahääletusel osales 556 inimest, kellest 357 ehk 64 protsenti andis hääle uue bussijaama ehitamisele. 199 osalenut toetas vana bussijaama renoveerimist.

Vallavanem tänas vallaelanikke aktiivse osalemise eest. «See annab meile parema teadmise, mida meie valla elanikud soovivad. Lähme siit edasi kindlustundega ning anname oma parima, et uus ja nüüdisaegne bussijaam vastaks kõigi ootustele,» lausus ta.

Projekti kogumaksumus on hinnanguliselt 155 000 eurot, millest vald panustab 30 000 ja saadav toetus on 125 000 eurot.

Uus bussijaam tuleks veidi üle 30ruutmeetrine ja arvestaks erivajadustega inimestega. Nii on sinna plaanitud ehitada invatualett ja madal perroon, mis hõlbustab bussi peale minekut. Ooteruumi saab talvel kütta ja suvel jahutada, tagades sõitjaile mugavuse igal aastaajal.

Samuti on kavas bussijaama juurde ehitada jalgrattahoidla, mis soodustab säästlikku liikumist ja pakub võimalust jätta oma sõiduriist mugavalt bussijaama. Uude ehitisse tuleb bussijuhtide puhkeruum koos eraldi tualetiga. See lahendus on eriti oluline, kuna Vändra on mitme bussiliini lõpp-peatus.

Uues bussijaamas säilitatakse Vändra bussijaamale ise-loomulik element – tornikell.

Sama ettevõtmise käigus valmib uus bussijaam Tõstamaal. Sinna tuleb tüüpprojekti järgi bussijaam, nagu püstitati mõni aasta tagasi näiteks Torisse. PÜTK on mõlema jaama ehituse riigihanke välja kuulutanud. Nii Vändra kui Tõstamaa bussijaama eeldatav maksumus jääb samasse suurusjärku.

Bussijaam peab valmima 2025. aastal. 

Tagasi üles