Pärnu täiskasvanute gümnaasium alustas Euroopa elukestva õppe programmi Grundtvig kaudu rahvusvahelise keele- ja kultuuriõppega, kooli esindavad õpilased ja õpetajad käisid projekti avaseminaril Hispaanias Castueras.
Pärnu täiskasvanute gümnaasium kümbleb keeles ja kultuuris
Kooli projekti- ja noorsoojuht Mait Kask selgitas, et projekti koordinaator on Pärnu täiskasvanute gümnaasium (PTG), kes ühtlasi esindab Eestit ja peaasjalikult Pärnut kui suvepealinna. PTG partnerid on Küpros, Portugal, Taani, Leedu ja Hispaania. Kahe aasta jooksul on kavas veel neli seminari: Taanis, Portugalis, Küprosel ja Pärnus.
Euroopa elukestva õppe programmi täiskasvanuhariduse allprogrammi Grundtvig kaudu rahastatud ettevõtmise eesmärgid on edendada täiskasvanud õppijate ja täiskasvanute koolitajate koostööd partneritega teistest Euroopa riikidest, laiendada täiskasvanute õppimisvõimalusi ning tõsta täiskasvanuhariduse kvaliteeti ja populaarsust Euroopas.
Projekti kolm kõige olulisemat väljundit on keel, kultuur ning internetikommunikatsiooni tehnoloogia. “Keel on üks suurimaid suhtlemise väärtusi, et mõista üksteise kombeid, harjumusi ja traditsioone, peaksime üht-teist eri kultuuridest teadma,” rääkis Kask. “Mis saaks olla parem kui tutvuda eri kultuuriliste arusaamade ja vaatenurkadega, samal ajal õppides mitut võõrkeelt ja arvuti kasutamise oskusi.”
Projekti üks põhieesmärke on Kase ütlust mööda aidata õpilastel ning töötajatel kasvatada sallivust ja kultuuride mõistmist, kasutades veebipõhist suhtlemist ja töötubade korraldamist.
“Inglise keele tugevdamine, enesemotivatsiooni ja meeskonnatöö suurendamine interneti ja töötubade kaudu, multikultuurse kogemuse jagamine osalejate silmaringi avardamiseks,” loetles noorsoojuht, millist kasu ettevõtmisest loodetakse.
Ühtne veebil baseeruv õppetöö viitab innovatsioonile. “Tänapäeva kiirelt uuenevas maailmas on üsna mõistlik arvutialaste oskustega kursis olla, rääkimata inglisekeelses keskkonnas hakkama saamisest ja korrektse elektroonkirja saatmisest,” selgitas Kask.
“Kogedes eri kultuure kas ise kohal olles või veebi vahendusel, avardub nii õpilaste kui õpetajate silmaring ja tõusetuvad teemad, mida tundideski arutada.”
Kask rõhutab projektiga kaasnevat sotsiaalkapitali. “Vaadates tagasi meie esimesele kohtumisele, olen kindel, et kahe tööka aasta jooksul leiavad õpilased endale kõikidest partnermaadest sõpru, kellega pärast projekti lõppu edukalt edasi suhelda. See on midagi sellist, mida keegi ära võtta ei saa,” lausus ta.