Pärnus Ehitajate teel ja linnast Lihula maanteed pidi välja sõitjad läbivad tolmuse takistusriba piiratud kiiruse ja ümbersõitudega. Selle asemel et tunda rõõmu peagi valmivast Pärnu ümbersõidust, võtab maad nurin: teetööd tunduvad juba nädalaid seisvat.
Vaikelu Pärnu ümbersõidul tekitab liiklejais nurinat
Papiniidu sillal käis töö, kuid Ehitajate teel oli tööriietes mehi ainult paaris kohas tee kõrval torustikku ja kaableid vedamas ning Pärnu läänepoolsel ümbersõiduteel valitses täielik vaikus, vaid Lihula maanteel käivitati masinad taas nädala algul, kui linnast välja viival teepoolel algasid vana asfaldi freesimistööd.
Polegi imestada, et säärane vaikelu tekitab kartusi ja kuulujutte: küll polevat läänepoolsel ühendusel talvel tegutsenud Läti firma oma ülesannetega siinses keerulises pinnases hakkama saanud, küll olevat probleeme rahastamisega ...
Pärnu ümbersõidu tööde tellija on maanteeamet ning peatöövõtja Koger ja Partnerid, mille kokkuleppe kohaselt jagab Pärnus toimuva kohta kommentaare vaid tellija. Pärnu Postimehe pärimise peale kostis maanteeamet, et uusi ehitajaid ei otsita ja tänase päeva seisuga rahapuudust ei ole.
Ootas sula
Viimaste nädalate vaikelu selgitas maanteeamet sellega, et talvekuudel välja veetud muldkeha ootas sulamist, misjärel jätkuvad tee-ehituslikud tööd: muldkeha planeerimine ja järeltihendamine.
"Kuna selle aasta talv oli küllaltki külm, siis maapind külmus sügavalt, kohati üle poolteise meetri ning talvel väljaveetud muldkeha pinnas vajas pikemat sulamisperioodi. Katendikonstruktsioone külmunud muldkehale ei ehitata," vahendas maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu.
Tallinna maantee ja Ehitajate tee ristmikult Lihula maanteele viiv läänepoolne ühendus on täiesti uus tee. Seal on veetud muldkeha, rajatud kommunikatsioone ja maanteekraavid ning kahe kergliiklustunneli betoonitööd on lõpukorral. Paraku ollakse seal graafikust palju maas üle Sauga jõe silla ehitusega.
"Sauga silla ehitus on viibinud projektlahenduse täpsustamise tõttu, sest algul projekteeritud lahendus ei võtnud täiel määral arvesse sealset lihkeohtlikku pinnast," seletas Kasesalu.
Lihula maanteel sõitjad peavad piiratud kiirusega alal kahel kohal kiirust veel vähendama, sest kahe teetruubi ehituse järel freespuruga täidetud kaevikutesse kipuvad alatasa augud tekkima. "Selle korrashoiu eest peab töövõtja hoolt kandma," märkis Kasesalu. "Konkreetne teelõik võetakse pärast teise niidi valmimist täielikult üles ja asemele ehitatakse uus tee."
Küsimusele, miks üldse oli vaja juba enne talve liiklus Lihula maanteel ümber suunata, kostis maanteeameti kõneisik: "Töövõtja plaanis üles freesida Lihula maantee parempoolse niidi, kuid kahjuks peatas asfaldifreesimistööd külmade saabumine. Töövõtja plaanis selle niidi freesimise järel talvel muldkeha valmis ehitada."
Ehitajate tee
Ehkki iga päev Ehitajate teel sõitjaile ja tee kõrval elavatele inimestele tundub, et tööd on seiskunud, käivad seal maanteeameti selgitusel drenaaži- ja sademeveetorustike ning side- ja kõrgepingevõrkude ehitustööd. Peale selle tehakse muldkeha kontrollmõõdistamisi.
Juba on Ehitajate teel välja veetud liiklusest vaba tee muldkeha, rajatud on maanteekraavid, ümber tõstetud ja rajatud kommunikatsioone ning viiest kergliikluse tunnelist kolmel on põhilised betoonitööd lõpetatud.
Mõningast mahajäämust töögraafikust esineb küll kommunikatsioonide ümbertõstmisel ja truupide rajamisel, kuid see ei ole maanteeameti andmeil ajagraafiku suhtes kriitiline.
Papiniidu silla ehitustööd on graafikus ja jaanipäevaks on pool praegu töös olevast sillast valmis. Silla all tehakse betoon- ja metallkonstruktsioonide puhastustöid.
Kokku on Pärnu ümbersõidu ehitusel neli etappi, millest viimane ehk Papiniidu sillast Riia maanteele Paikuse tee ristmikule viiv tee peab valmima järgmise aasta sügisel.
Homme ja laupäeva õhtul on asfaltimistööde tõttu liikluskorraldust muudetud Ehitajate teel Raba tänava ristmiku ja Kuldse Kodu juures, kuhu paigaldatakse autojuhtide tarbeks ajutised valgusfoorid.
Lähikuul suunatakse liiklus ümber Papiniidu silla juures, teatas liikluskorralduse eest vastutav Andres Koger.