Sügisel ei sõida enamik Pärnut läbivatest raskeveokitest enam Papiniidu ristmiku kaudu, vaid kasutab selleks raudteega kõrvuti kulgevat poolteise kilomeetri pikkust uut teelõiku.
Raudtee kõrval valmivad tunnelid
Papiniidu silla juurest Raekülla viivat teelõiku ehitavad Tallinna Teede AS ja Merko Ehitus. Uus tee lühendab teekonda Tallinnast Riiga 572 meetri võrra ja sellel saab sõita 70kilomeetrise tunnikiirusega.
Peale vastse teelõigu rekonstrueeritakse 280 meetri pikkune Papiniidu tänava lõik, 910 meetrit Riia maanteed ja 255 meetrit Paide maanteed. Fooriristmik tuleb Papiniidu tänava ja uue tee ristumiskohale, Riia maantee ja uue tee ristumiskohale ning Riia ja Paide maantee ristmikule.
K-rauta ja Espaki vahelt ning Saare tänava pikenduselt läbib vastset teelõiku ja raudteetammi kaks kergliiklustunnelit. AS Via-Con Eesti töömehed on neid juba kaks nädalat 336 terasplaadist kokku monteerinud ja järgmise nädala reedel hakkab kraana tunneli osi paigale tõstma.
“Mõni mees pole elu sees nii palju mutreid keeranud kui meie siin kahe nädalaga,” ütles eile üks töömeestest Timo Martson. Tema kaaslane Elvis Elur selgitas, et ühendada tuleb 6680 mutrit ja niisama palju polte, et 58,61 meetrit pikk ja 3,32 meetrit kõrge tunnel Saare tänava pikendusel valmis saaks.
55 millimeetri paksusest tsingitud terasest kokku pandud tunneli põhja pannakse liiv, killustik ja asfalt. “Tuletõrjeauto siit läbi ei mahu, kiirabi küll,” hindas Martson tunneli kõrgust.
Teelõigul on praegu valmis muldkeha. Kui tunnelid paigas, saab hakata killustikku paigaldama ja teed asfaldiga katma. Peale maantee ehitatakse 3,16 kilomeetrit kergliiklusteid.