Rohegaasi bussid tulevad maist

Kalev Vilgats
, Pärnu Postimehe arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu linnabuss.
Pärnu linnabuss. Foto: Mailiis Ollino

Sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskus juhatus rahuldas täna MTÜ Pärnumaa Ühistranspordikeskuse (PÜTK) taotluse, saamaks toetus projektile "Pärnu linnas gaasibusside üleviimine biometaani tarbimisele". Euroopa ühtekuuluvusfondist makstav toetussumma on 673 888 eurot ja biometaani ehk rohegaasi kasutuselevõtt on kavas alates 1. maist 2018.

PÜTKi juhataja Andrus Kärpuk rõhutas Pärnu Postimehele, et Pärnu linna bussiliikluses võetakse esimesena Eestis mootorikütusena kasutusele kohalik taastuvenergia – rohegaas.

"Rohegaasile üleminek toimub vastavuses valitsuse kinnitatud "Taastuvenergia tegevuskava aastani 2020" eesmärkidele. 2020. aastaks peavad taastuvatest energiaallikatest toodetud kütused moodustama kümme protsenti transpordikütuste tarbimisest," selgitas Kärpuk. "Alates 1. juulist 2017 kasutatakse Pärnu bussiliikluses uusi keskkonnasõbralikke busse, millest 23 vastavad kõrgeimale võimalikule emissioonistandardile euro 6 ja ülejäänud viis bussi standardile euro 5. Koostöös vedajaga AS Sebe on liinidele toodud 18 surumaagaasi (CNG) kasutavat autobussi ja ehitatud juba teine CNG tankla Pärnus," lisas Kärpuk.

Toetuse saanud projekti käigus viiakse biometaanile üle 18 bussi. Plaanitav aastane kilometraaž rohegaasi kasutavatel bussidel on 1 724 800 kilomeetrit. Kokku hoitakse 9724 tonni fossiilset süsinikdioksiidi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles