Linn asub erivajadustega laste õpitingimusi parandama (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vanalinna kooli rajatakse arvutitega juhitav CNC-tööpingi klass, mida teisedki koolid hakkavad kasutama.
Vanalinna kooli rajatakse arvutitega juhitav CNC-tööpingi klass, mida teisedki koolid hakkavad kasutama. Foto: Urmas Luik

Pärnu linnavalitsus hakkab linna üldhariduskoolides õppivate hariduslike erivajadustega (HEV) õpilaste tingimusi parandama, kohendades seitsmes koolis ruume, ostes 11 kooli HEV-õpilastele sobiva mööbli ja seadmed ning hankides nüüdisaegseid õppe- ja abivahendeid.

Selleks kulub 402 022 eurot, millest 341 719ga toetab SA Innove ja 60 303 eurot tuleb linnaeelarvest.

Linnavalitsuse teatel saab ettevõtmisest kasu 13 kooli, tööd on kavas lõpetada järgmise aasta 30. septembriks.

“Kõik koolid vaatasid oma ruumid üle, et grupitööks, individuaalõppeks või eriklassiks sobivaid ruume leida. Ei piirdutud üksnes koolimajadega, kus ruumi napib. Ka õues on sobivaid lahendusi leitud,” ütles linnavalitsuse kaasava hariduse spetsialist Terje Jürivete, kelle eestvedamisel lisaraha leiti.

Mai koolis on kavas õpetajate tuba poolitada, et eriklassile ruumi juurde saada. Õuealale püstitatakse ronila ja kiiged.

Paikuse koolis renoveeritakse kahe klassi vaheline ruum era- või rühmaõppe tarbeks. Raeküla koolis tehakse saalitagustest ruumidest eriklass, renoveeritakse individuaalõppe ruum ja remonditakse eriklassi kõrval asuv WC.

Kuninga tänava põhikoolis kaetakse kahe klassi seinad heli summutava materjaliga ning Kuninga ja Päikese kooli rajatakse meelteaed. “Õpilased saavad taimi ja kattematerjale katsuda, kompida ja kuulata. Näiteks tuulekellad teevad eri häält. Meelteaed on teraapiliste omaduste ja eesmärgiga aed, mis on mõeldud tunnetusprotsesside, emotsionaalse tasakaalu, füüsise ja sotsiaalsete oskuste arendamisele,” selgitas Jürivete.

Täiskasvanute gümnaasiumi välistrepile paigaldatakse käsipuu ja kaldtee. Rääma kooli hoovi tehakse õuesõppe klass ja jõukompleks.

Loodavate ja olemasolevate eriklasside sisustamiseks ostetakse reguleeritava kõrgusega toole, kott-toole, laudu, klassitahvleid, projektoreid, arvuteid, kõlareid, kõrvaklappe, mida koolid HEV-õpilaste õpetamiseks soovisid.

“Üks põnevamaid asju on kindlasti Vanalinna kooli arvutiga ühendatud CNC-tööpingi klass, mida teisedki koolid hakkavad kasutama. Näiteks pervasiivse arenguhäirega (autismispektrihäirega, R. K.) lapsed võivad olla üle keskmise intellektiga, kuid neile ei pruugi sobida aastatepikkune õpe kutsekoolis. 11 arvuti ja kahe CNC-pingi abil avaneks HEV-õpilastelgi võimalus end kutseõppeks või tööks ette valmistada,” kõneles Jürivete.

HEV-õpilastele sobivate õppe- ja abivahenditena ostetakse näiteks ajakulumõõtureid, lauamänge, tööraamatuid, häälikupikkuste tabeleid, lausete lõpetamise ja tunnete kaarte. Mesilast meenutavatel põrandarobotitel on võimalik programmeerimist harjutada ja selle kaudu näiteks geograafiat või matemaatikat ja teistega koos toimetamist õppida.

Ärevust aitavad leevendada jalgade rahustajad, raskustekid ja -vestid, stressipallid, teisaldatavad vaheseinad ja müramõõturid. Füüsilist tegevust soodustavad suusad, uisud, discgolf'i-vahendid, hüppenöörid.

“Nüüdisaegseid õppevahendeid on koolides praegugi, aga neid ei jätku. Innove toetuse abil astume nüüd suure sammu edasi,” lausus Jürivete.

Tagasi üles