Saada vihje

KIK toetas Pärnu rohegaasibusse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussipileti hinnaga ei peaks survestama inimesi end Pärnumaale sisse kirjutama.
Bussipileti hinnaga ei peaks survestama inimesi end Pärnumaale sisse kirjutama. Foto: Urmas Luik

Keskkonnainvesteeringute keskus (KIK) otsustas toetada 400 000 euroga rohegaasibusside kasutuselevõttu Pärnus.

Pärnu linnalähiliinide 11 bussi kasutavad rohegaasi tänavu novembrist.

Linnalähiliinidel sõitvate busside rohegaasile viimise projekti läheb maksma 1,33 miljonit eurot.

2018. aasta kevadest sõidab Pärnu linnas juba 18 rohegaasibussi. KIKi toetus ühtekuuluvusfondist oli toona 620 000 eurot ja projekti kogumaksumus kaks miljonit eurot.

KIKilt sai 2,23 miljonit eurot toetust ka Tartu linn, kus uuest aastast hakkab biometaaniga sõitma 64 linnabussi.

“Astusime sammu lähemale, et saavutada taastuvenergia eesmärk transpordisektoris, taastuva kütuse osa transpordis peab 2020. aasta lõpuks olema kümme protsenti,“ selgitas toetuse tagamaid KIKi juhataja Andrus Treier. “Tartu ja Pärnu projektidega väheneb CO2 emissioon umbes 11 000 tonni CO2 ekvivalendi võrra aastas. See vastab umbes 3100 keskmise läbisõiduga sõiduauto aastasele CO2 heitele.“

Biometaani ühistranspordis kasutuselevõtu toetuse taotlusvoor on jätkuvalt avatud ja kõigil kohalikel ühistranspordikeskustel on võimalik saada toetust, et hüvitada biokütuse hinnavahe. Toetuse töötas välja majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Kommentaarid
Vaba aeg
Tagasi üles