Pärnu Raba–Laia tänava silla projekteerimistööd on jõudnud esimese vahefinišini: valminud on rajatise eskiislahendus. Kevadel hakkab linnavalitsus otsima silla ehitajat.
Pildid ⟩ Kolmanda silla eskiis arendab konkursi võidutööd
Pärnu linnavalitsuse pressiteate kohaselt hõlmab eskiislahendus arhitektuurivõistluse võidutöö “Luik” arendust, edasiseks projekteerimiseks vajalikke uuringuid ning kooskõlastusi ja tehnilisi täpsustusi linnavalitsusega.
Kavandatav sild on kolme kaarega, elegantne ja modernne konstruktsioon pikkusega ligikaudu 350 meetrit. 125meetrised sildeavad tulevad Eesti pikimad.
Märgatavalt on vahepeal arendatud nii silla avaehitust kui sambaid ja nende ümbrust. “Meie eesmärk on luua sild, mille esteetiline olemus ja konstruktsioonide selgus loovad terviku, ning sild koos ümbritsevate jalgteede ja puhkealadega tekitab meeldiva ja inimsõbraliku linnaruumi. Lähtume soovist hoida jõekaldad avatud ja avarad ning siduda lisanduvad sõidu- ja kergliiklusteed sujuvalt olemasolevatega,” rääkis silla arhitekt Mari-Liis Vunder.
Peale silla arhitektuuri täpsustamise on eskiisis lahendatud sillaga kaasnev tänavavõrk. Uus sild ja tulevane sillakoridor hakkavad ühendama Ülejõe Raba tänavat kesklinnas asuva Lai tänavaga. Lai tänavale jõuab sillakoridor praeguse politseimaja juures, arvestatud on tulevase Pargi tänava pikendusega.
Silla mõlemale küljele on kavandatud nelja meetri laiused jalg- ja rattateed. Sillale on projekteeritud kolm sõidurada, millest keskmine on muutsuunaline. See tähendab, et mõlemas otsas pääseb sillale üht sõidurada pidi ja maha saab sõita kahelt rajalt.
Sild on tänavavõrguga ühendatud ringristmike abil. Need on lahendatud mitmel pool kasutatud, kuid Pärnus uudsete turboringidega. Ring töötab põhimõttel, et õige sõidurada tuleb valida enne ringi ja ringil olles rida ei vahetata.
“Koostöös Pärnu linna spetsialistidega välja töötatud tänavate ja ristmike lahendus tagab küllaldase läbilaskvuse ja nõutud tasemel liiklusohutuse,” kinnitas teede projekteerija Indrek Lensment Tinter-Projekt OÜst.
Eraldi väärib märkimist nii detailplaneeringus ette nähtud jõeäärse parkimisala nihutamine täielikult silla alla kui tehnovõrkude paigutamine varjatult sillaplaadi alla.
Silla sõidutee keskpunkti kõrgus on üheksa meetrit veepinnast, sellega tagatakse laevaliikluse koridor Pärnu jõe Rääma tänava poolsel osal.
“Mul on hea meel, et koostöös Pärnu linna esindajatega oleme paika pannud eskiislahenduse, mille pealt saab jätkata tehnilise projekteerimisega. Kavandatav sild on lahenduselt väljakutsuv ja nüansirohke. Konstruktsioonid projekteeritakse Šveitsi inseneribüroo Gruner Wepf AG, Zürich ning Stricto Project OÜ koostöös,” täpsustas projekteerimise projektijuht Andreas Papp Stricto Project OÜst. Lisades, et eelprojekti valmimise ja ehitusloa taotlemiseni jõutakse kevadel.