Pärast pikka ootust löödi täna Pärnu kolmanda silla ehitusel kopp maasse.
Pildid ⟩ Pärnu uue silla ehitusel tõsteti esimesed kopatäied
Pärnu linnapea Romek Kosenkraniuse sõnutsi hakkab kaua oodatud silla ehitus nüüd tõesti peale. „Linna poolt on ehitusleping ja -luba väljastatud ning sillaehituspartneri start on olnud muljetavaldavalt kiire. Soovime jõudu ehitajatele!” märkis Kosenkranius.
“Alustame täna jõekalda raadamise ja sulundseinte ehitusega, juba selle suve jooksul plaanime ära teha osa teetöödest ja sügisel alustada silla vundamentide rajamisega,” selgitas OÜ INF Infra juhatuse liige Robert Sinikas.
Sinika jutu järgi kasutatakse Pärnu silla ehitusel uudseid lahendusi ja tehnoloogiaid, eesmärk on linnaelanike elu võimalikult vähe häirida. “Esialgu saame tööd tehtud selliselt, et suuname ümber vaid kergliiklusteed ehk Jaansoni rada mööda liikujad,” ütles ta.
Ehitustööde tõttu suletakse Pärnu jõe vasakkaldal asuva Jaansoni raja Aia tänava pikenduse ja Vingi tänava vaheline lõik ning Pärnu jõe paremkaldal asuva Jaansoni raja Raba tänava pikenduse juurde jääv lõik. Pärnu jõe vasakkaldal ehk kesklinna-poolsel osal pääseb suletud rajalõigust mööda Lai ja Vingi tänava kaudu. Jõe paremkaldal on liikumine suunatud Rääma tänava äärde.
Pärnus ehitatavast sillast saab Eesti pikima, 140meetrise sildeavaga sild. Praegu on rekord Rannu-Jõesuu ja Ihaste silla käes, mõlema pikim sildeava on 90 meetrit. Ühtlasi tuleb Pärnu kolmandast autosillast sillast Baltikumi pikim võrkkaarsild.
Pärnu linnavalitsus sõlmis Infortari gruppi kuuluvate inseneri- ja ehitusettevõtetega 26,7 miljoni eurose projekteerimis- ja ehituslepingu käesoleva aasta 24. mail. Ühes teede- ja tänavavõrgu väljaehitusega läheb ehitus maksma 40 miljonit eurot.
Kauaoodatud sild peaks valmima vaid 22 kuuga, 2025. aasta kevadeks.