Tori vallas katsetatakse keskmise kiiruse mõõtmist

Copy
Sellised märgid teavitavad maanteel sõitjat keskmise kiiruse mõõtmisest.
Sellised märgid teavitavad maanteel sõitjat keskmise kiiruse mõõtmisest. Foto: transpordiamet

Alates sellest reedest 8. oktoobrini viib transpordiamet ellu neljal maanteel keskmise kiiruse mõõtmise katseprojekti. Tegemist on metoodilise uuringuga, mille käigus ei koguta ega salvestata andmeid ega väljastata kiiruseületamise eest hoiatustrahve. Pärnumaal asub katselõik Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel Are ja Nurme vahel suvepealinna suunal.

“Mõõtmise eesmärk on selgitada välja, kas keskmise kiiruse ületamine on Eestis probleem. Uuringus kasutatakse olemasolevaid kiiruskaamerate mõõtekabiine ja nendesse paigaldatud mõõtesüsteeme,” lausus transpordiameti peadirektor Priit Sauk. “Meie eesmärk on leida uusi ja mõjusaid meetmeid, et tõsta teedel liiklusohutust ning vähendada hukkunute ja vigastatute arvu.”

Mõõtekohtadest annavad märku liiklusmärgid ja infotahvlid, mis on paigaldatud enne iga lõigu algust. Samuti on lõikude asukohad nähtavad Targa Tee rakenduses ja transpordiameti kodulehel.

Keskmise kiiruse mõõtmist katsetatakse Are ja Nurme vahelisel lõigul Pärnusse suunduval sõidurajal.
Keskmise kiiruse mõõtmist katsetatakse Are ja Nurme vahelisel lõigul Pärnusse suunduval sõidurajal. Foto: Kuvatõmmis rakendusest Tark Tee

Katseprojekti käigus ei edastata menetlemiseks mitte ühtegi juhtumit isegi siis, kui kiiruskaamera peaks tuvastama mootorsõiduki hetkkiiruse ületamise. Katseprojektis osalevate kaamerate välklambid on välja lülitatud ja kaamera töötamisel punaseid välgusähvatusi ei kaasne.

Andmeid töödeldakse projektis järgmiselt: keskmise kiiruse mõõtmise katselõigule sisenenud ja lõigult väljunud mootorsõiduki registreerimismärgi tähis fikseeritakse kiiruskaameraga salvestisel; IT-tarkvara abil tuvastatakse mootorsõiduki registreerimismärgi tähis automaatselt ja viiakse see masinloetavale kujule. Masinloetaval kujul registreerimismärgi tähis pseudonüümitakse ilma inimsekkumiseta. Depseudonüümimise võti ja loodud salvestised hävitatakse.

Andmekaitse inspektsioon on testimise protsessi heaks kiitnud.

Mõõtmised toimuvad valgel ajal:

  • Tallinna–Narva maanteel 4,4kilomeetrisel (km 177,2–172,8) lõigul Tallinna suunal, 
  • Tallinna–Tartu maanteel 4,9kilomeetrisel lõigul (km 94,9–88,8) Tallinna suunal, 
  • Tallinna–Pärnu maanteel 9kilomeetrisel lõigul (km 111,1–120,2) Pärnu suunal ja 
  • Ääsmäe-Haapsalu maanteel 13kilomeetrisel lõigul (16,1–3,1) Ääsmäe suunal. 

    Andmed: transpordiamet

Sõiduki registrimärgi tähist ei kasutata mootorsõiduki andmete tuvastamiseks ega sõiduki omaniku või vastutava kasutaja isikustamiseks. Katseprojekti käigus ei tehta ühtegi päringut registritesse, andmekogudesse ega infosüsteemidesse ja moodustatud salvestisi ei edastata ühtegi teise andmekogusse ega infosüsteemi.

Projekti tulemused selguvad novembri teises pooles. Mõõtmiste eesmärk ei ole leida menetlemise ega karistamise võimalusi, vaid hinnata liiklusohutuse parandamise ühe meetme asjakohasust ja katsetada selle rakendamist.

Augustis tellis transpordiamet uuringu “Sõiduki juhtimine”, kus vastajatelt küsiti suhtumist keskmise kiiruse mõõtmisesse maanteel liiklusohutuse tõstmise eesmärgil, kui mõõtesüsteem välistab info kogumise muul eesmärgil. Kõikidest vastajatest suhtus sellesse positiivselt 65 protsenti ja sõidukijuhtidest 61 protsenti. Enim oli negatiivselt suhtujate seas 25–34aastasi mehi, kes kas osaliselt või alati ületavad kiirust. 

Tagasi üles