Riik laiendas Pärnumaal Natura kaitseala nii, et see hõlmab mõne kilomeetri Pärnu-Ikla maanteest, Pärnu maavalitsuse hinnangul võib see pidurdada Via Baltica planeeringut, vahendasid ERR uudised.
Pärnumaa kardab Via Baltica planeeringu pidurdumist
"Via Baltica planeeringu edasiminek võib olla keerulisem, sest tegemist on Natura ala keskkonnamõju hindamisega, mis võib venitada protsessi. Teiselt poolt võib tekkida situatsioon, et see läheb rahaliselt kallimaks," rääkis Pärnu maavalitsuse planeeringutalituse juhataja Tiiu Pärn "Aktuaalsele kaamerale".
Keskkonnaameti kinnitusel Natura alade laiendamine Via Balticat segama ei hakka, sest kõnealuse kaitseala 1958. aastast pärineva kaitsekorra muutmine on käsil.
"Võime praegu öelda, et need Natura elupaiga laigud ei jää selle tee laiendusele ette. Arutasime kohaliku omavalitsusega ja lubasime, et kaitse planeerimisel arvestame sellega ning uue kaitseala piiridest lõikame tee välja," selgitas keskkonnaameti Pärnu-Viljandi regiooni looduskaitse juhtivspetsialist Agu Leivits.
Pärnu maavalitsuse arengu ja planeeringuosakonna juhataja Heiki Mägi on kõige rohkem nördinud sellest, et tähtsaid otsuseid tehakse maavalitsust informeerimata.
"Via Baltica ei ole mingisugune kohaliku tähtsusega teelõik, vaid rahvusvaheline tee, mis ühendab Eestit Euroopa keskusega. Tegelikkuses asjad nii ei käi, et saame siis teada, kui asjad on tehtud," rääkis Mägi.
Mägi ütles, et asjade normaalse käigu puhul oleks pärast keskkonnamõjude strateegilist hindamist riiklikul tasandil otsustatud, kuidas keskkonnaväärtused säilitada.