Tarva rahvas kiidab riigi ja ettevõtja koostööd

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Henn Soodla

Kolmepoolse ja üksteist mõistva kokkuleppe järel on ligi viie kilomeetri pikkune Tarva tee saanud mustkatte ja tähispostid, tööd on tehtud selleks aastaks plaanitust rohkem.


“See on päris hea näide, kus riigipoolne tellija ja eraettevõte on pannud raha kokku ja tee korda teinud,” möönab Lääne regionaalse maanteeameti direktori asetäitja Heiti Popp. “Lõpetasime seal tööd ära, järgmiseks aastaks ei jää midagi.”



Võitnud on ligi 3,7 miljoni kroonisest teeuuendusest eelkõige Koonga vallas Mihkli-Oidrema tee äärde jäävate talude elanikud, aga ka OÜ Kivikandur, mis läinud kevadest haldab Tarva dolokivikarjääri.



Just dolokivikarjääri haldajast enne jaani kuivaga pahandusepall veerema hakkaski, sest maardla kasutaja alustas massvedu enne lõigu remontimist nii, et kruuskattega tee raskeveokid välja kannataks.



Kui enam liinibusski riigimaanteel number 19204 suvevihma järel meetritki poris edasi ei saanud, toimus vallamajas põhjalik arupidamine.



Kolmepoolsel kokkusaamisel külarahvaga võeti jutuks, et keskkonnaameti kooskõlastuse järgi ei ole Pärnu teedevalitsuse andmetel dolokivimaardla juurde viival Mihkli-Oidrema teel remonti ette nähtud, sest sellel on väga hõre liiklus. Samas oli kirjas seegi, et dolokivikarjääri plaanimisel tuleb arvestada asjaoluga, et praegusel kujul ei talu riigimaantee raskeveokite koormust ning karjäärist kuni Pärnu-Lihula maanteeni – ligi neljal kilomeetril – tuleb tee enne remontida ja viia tolmuvaba katte alla.



“Arupidamise järel koostasime projekti, karjääri haldaja sõlmis lepingu Pärnumaa Teedega, mis oligi objekti peatöövõtja, ja lubas peale rahastamise vajalikku aluskillustikku,” selgitas Popp.



Tarva dolokivikarjääri haldaja pakkus oma võimalusi, ainuüksi aluskillustikku vedas OÜ Kivikandur sealt mainitud teelõigule ligi 17 000 tonni.



Septembri keskpaigas võttis Lääne regionaalne maanteeamet kapitaalselt remonditud ja mustkattega teelõigu vastu. Selle äärde on kaevatud üle kahe kilomeetri kraave, paigaldatud uus teealune truup, ehitatud nõuetekohased mahasõidud, paigaldatud tähispostid ja liiklusmärgid.



“Erafirma puhul on selline riigimaantee remondis osalemine pigem erand,” tõdes pikaajalise kogemusega Popp. Lisades, et kahe aasta peale kavandatud tööd said aastaga tehtud ja teelõigul kehtib kaheaastane garantii.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles