Lihula maanteel algab asfalteerimine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pea üheksa kuud suletud Lihula maantee niidil jõuavad töömehed uuel nädalal asfaltimistöödeni.
Pea üheksa kuud suletud Lihula maantee niidil jõuavad töömehed uuel nädalal asfaltimistöödeni. Foto: Ants Liigus

Sel nädalal Pärnu ümbersõidu ehitusel peatöövõtjaks kinnitatud Läti firma alustab lähipäevil Lihula maantee remonditava teepoole asfaltimist, misjärel liiklus kohe uhiuuele teele suunatakse.

Aasta esimesel poolel Pärnu ümbersõidu ehitusel valitsenud suhtelise vaikelu tõttu ei saa Tallinna ja Lihula maanteed ühendav läänepoolne ühendustee tänavu küll valmis, kuid autojuhtide sõidutingimused Lihula maanteel peaksid oluliselt paranema.

Läinud aasta detsembris suunati Lihula maantee alguses liiklus ühele niidile. Suletud teepoolel on tööd viimaste nädalatega sedavõrd edenenud, et peagi on oodata asfaltimistöid.

Lennujaama tee valmib

“Asfalteerima hakatakse juba järgmisel nädalal,” teatas tööde tellija maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu. “Pärast asfalteerimist, eeldatavasti järgmise nädala lõpus või ülejärgmise algul suunatakse kohe liiklus uuele niidile.”

Tallinna ja Lihula maantee vahele ehitataval uuel teel peab maanteeameti ja töövõtjate vahelise kokkuleppe kohaselt tänavu valmima lõik, mis viib Tallinna maanteelt lennujaamani. Samuti peaks töö lõppema Lihula maantee mõlemal niidil.

“Need kõik valmivad ilma viimase asfaldikihita, mis paigaldatakse järgmise aasta kevadel-suvel,” täpsustas Kasesalu. “Ka haljastus ja liikluskorraldusvahendite paigutamine lükkub uude aastasse.”

Üle Sauga jõe viiva silla ehitusega on kavas alustada käesoleva kuu keskel ja see peab valmima 2011. aasta maiks. Läänepoolse ühendustee valmimistähtaeg lükkub suvesse.

Ehitajate tee asfaldi alla

Ehitajate tee valmib algul sõlmitud lepingu järgi tuleva aasta sügisel ja maanteeameti hinnangul on selle eesmärgi saavutamine reaalne.

Selle aasta numbri sees peavad aga tehtud saama Ehitajate tee ja Tallinna maantee ristmik, Ehitajate ja Tammiste tee ristmik ning Ehitajate tee üks sõidusuundi ehk uuele muldkehale rajatavad teelõigud.

Nendeski kohtades pannakse viimane asfaldikiht järgmise aasta kevadel-suvel, samuti jäävad uude aastasse haljastustööd ja lõplike liikluskorraldusvahendite paigaldamine.

“Teeme kõik, et Ehitajate teel saaks üks teepool enne talve asfaldi alla, kuigi asfalteerimine sõltub palju ilmast,” lausus Kasesalu.

Lätlaste rajatud tee

Pärnu ümbersõidu ehitusel on töölõigud praegu jaotatud nii, et teid ehitab põhiliselt Läti firma SIA Binders ja kommunikatsioonide (vesi, kanalisatsioon, sademevesi, drenaažitorud, side- ja elektrikaablid) rajamine on valdavalt AS Koger&Partnerite korraldada.

Igapäevased sõitjad on märganud, et Läti numbrimärkidega masinad on objektil kohal juba varahommikul seitsme paiku ja kella kaheksast käib töö täie hooga.

Lätlaste korraldataval teedeehitusel on iga päev materjalide veokeid ametis ligemale 30 ja killustikuveo päevadel üle 40. “Teedeehituse masinaid on ümbersõidu ehitusel kuni 50 - kõik mehitatud - ja umbes 20 muud töötajat,” loetles Kasesalu. “Peale nende Koger&Partnerid ja tunneliehituse alltöövõtjad oma masinate ja töötajatega.”

Märksõnad

Tagasi üles