Autokoolid: nõuded koolidele võiks Euroopas sarnased olla

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Õppesõiduk.
Õppesõiduk. Foto: Liis Treimann

Nädalavahetusel pidas Euroopa autokoolide liit Eestis nõu, kuidas ühtlustada juhtide väljaõpet. 20 riigi esindajad tõdesid, et nõudmised riikides on tõepoolest väga erinevad.

Eesti autokoolide liidu presidendi, Aide autokooli juhi Enn Saardi sõnul ollaks praegu üldiselt seisukohal, et liiklusohutust on võimalik parandada juhi ettevalmistusega, ja kuna me liikleme ühistel Euroopa Liidu teedel, on mõistlik, kui nõuded koolidele on võimalikult sarnased, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Noored arenevad kiiremini. Kui Eestis saab juba 16aastaselt õppida autojuhiks, siis Euroopas on miinimumpiir 18. Leiti, et see vanus võiks olla 17, kui saab päris autojuhiks.

Juhtide ettevalmistust aitaks parandada, kui kõikjal tohiks autokoolis õppija õppesõitu teha ka oma vanema või lähedase juhendamisel. Siis saaks koolist lisatunde ostmata läbi ja hoiaks raha kokku. Eestis on selline asi lubatud, juhendaja peab aga ise olema distsiplineeritud roolikeeraja ja ARKist tuleb vastav tõend võtta. Siingi on aga oma ohud.

"Päris paljudel juhtidel on sisse kujunenud igapäevane sõidustiil ja vastavalt sellele liikluseeskirja täitmine. Harjunult ületatakse kiirust, istumisasend näiteks pole selline, nagu peaks olema - lamavad lausa rooli taga, sõidetakse ühe käega, mis ei ole kogenematule juhile väga teretulnud," kirjeldas Aide autokooli sõiduõpetaja Andrus Toomsalu.

Saard ütles, et Eestit puudutavad võimalikud muudatused vähe, sest meie seadusandlus on hästi arenenud.

Märksõnad

Tagasi üles