Virtsu ja saarte püsiühenduse asjus jäädakse eriarvamusele

Copy
Eri ­variandid: lõuna­poolne sild, põhja­poolne sild ja tunnel.
Eri ­variandid: lõuna­poolne sild, põhja­poolne sild ja tunnel. Foto: www.geoportaal.maaamet.ee

Kohalike ja eri ­huvirühmade arvamus mandri ja saarte vahele püsiühenduse ehitamise kohta erineb märkimisväärselt. Kes tahab tunnelit, kes silda. Kes soovib, et tee sillale kulgeks läbi Virtsu, kes tahab keskusest ümbersõitu. Osa ini­mesi ei taha üldse midagi.

Nädalapäevad tagasi teatati taas vahelduva eduga üle 100 aasta kestnud arutelu versta­postist: valitsus otsustas algatada riigi eriplaneeringu Suure väina püsiühenduse kavandamiseks. Sellega tahetakse teada, millised mõjud püsiühendusega kaasneksid ning kas mandri ja Muhumaa vahele oleks üldse võimalik silda või tunnelit ehitada.

Eriplaneeringu protsessi jooksul peaks saadama vastused küsimusele, kas ja kus õnnestuks püsiühendus rajada, samuti uuritakse kõiki kaasnevaid mõjusid, et leida parim lahendus: kas sild või tunnel. Niisugustele küsimustele vastuseid leida ei ole kiire ega odav protsess: püsiühenduse planeeringu tegemiseks kulub hinnanguliselt seitse kuni 11 aastat ja 15 kuni 40 miljonit eurot.

Tagasi üles