Riigiteedel hakkavad lume- ja jäätõrjet tegema uudse tehnoloogiaga hooldusautod

Karl Hütt
, reporter
Copy
Uute masinate seade mõõdab jooksvalt teekatte temperatuuri ja korrigeerib soola kogust ilmaolude ja -prognoosi omavahelistele seostele tuginedes.
Uute masinate seade mõõdab jooksvalt teekatte temperatuuri ja korrigeerib soola kogust ilmaolude ja -prognoosi omavahelistele seostele tuginedes. Foto: Verston

Alates sellest kuust hooldab järgmised viis aastat Pärnumaa riigiteid taristuettevõte Verston. Selleks, et pakkuda maakonna 722 kilomeetril lume- ja jäätõrjet ning vähendada teehooldusega tekkivat süsihappegaasi emissiooni, soetas ettevõte Pärnu piirkonnakeskusesse seitse erivarustusega keskkonnasäästlikku hooldusmasinat.

Verstoni jaoks on oktoobris algava uue talihoolde perioodi üks olulisi märksõnu keskkonnahoid. "Eesti suurima riigiteede hooldajana on meie südameasi teha seda tööd viisil, et ettevõtte tegevuse tagajärjel tekkiv keskkonnajalajälg oleks võimalikult väike. Soovime näidata eeskuju ka teistele valdkonna tegijatele," ütles Verstoni korrashoiu valdkonnajuht Tarmo Lood.

Selleks on firma seadnud endale eesmärgiks vähendada CO2 emissiooni igal aastal vähemalt kümme protsenti. Lood tõi näiteks, et tänavu esimese kaheksa kuuga suudeti vähendada teede korrashoiuteenuse CO2 emissiooni mullu sama perioodiga võrreldes 14 protsenti.

Verstoni uued keskkonnasäästlikumad hooldeautod.
Verstoni uued keskkonnasäästlikumad hooldeautod. Foto: Verston

Sellele aitas kaasa tööde parem planeerimine, senisest keskkonnasõbralikuma masinapargi soetamine ning masinajuhtide kütusesäästlik sõidustiil.

Läinud aastal soetas ettevõte 19 moodsat Scania ja Volvo hooldeautot ja 15 uut John Deere‘i traktorit. Tänavu investeeriti veel 8,3 miljonit eurot 27 hooldeauto, 26 puisturi, 22 lumesaha ja kuue traktori ostuks.

Kõik uued hooldeautod on varustatud Euro 6 saastenormide piirmääradele vastavate mootoritega, mille tahkete osakeste heitkogus on eelmise põlvkonna masinatest ligi 67 protsenti ning lämmastikoksiidide heitkogus 80 protsenti väiksem.

Libedustõrjeks mõeldud soola hakatakse kasutama senisest targemalt ja säästlikumalt.
Libedustõrjeks mõeldud soola hakatakse kasutama senisest targemalt ja säästlikumalt. Foto: Verston

Verstoni innovatsioonijuhi Sven Sillamäe sõnul hakkab ettevõte ühe keskkonnahoiu meetmena kasutama libedustõrjeks mõeldud soola senisest targemalt ja säästlikumalt.  

Teekatte temperatuuri pideva mõõtmisega väldime ühtpidi soola ülekulu ja teisalt libedusohtu.

Sven Sillamäe, Verstoni innovatsioonijuht 

 


Nimelt on soolapuisturid on varustatud lisaseadmega, mis mõõdab jooksvalt teekatte temperatuuri ja korrigeerib soola kogust ilmaolude ja -prognoosi seostele tuginedes. "Teekatte temperatuuri pideva mõõtmisega väldime ühtpidi soola ülekulu ja teisalt libedusohtu, mis võib mõnel teelõigul tekkida soola ebapiisava kasutamise tõttu," lausus Sillamäe.

Verston hooldab alates sellest kuust uute hankelepingute alusel ka Tartu- ja Lääne-Virumaa ning mullu oktoobrist saati Lääne-Harju, Võrumaa ja alltöövõtu korras Saare maakonna riigimaanteid. Ettevõtte ülesanne on nüüd hoida korras ligi 39 protsenti riigimaanteedest 6514 kilomeetril. Kõikide hoolduslepingute kogumaksumus on 75,4 miljonit eurot.

Suurematest objektidest on Verstonil praegu Pärnumaal töös veel Sopi-Tootsi tuulepargi teedetaristu rajamine ja Pärnu–Uulu neljarealise teelõigu ehitus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles