Saada vihje

Pärnu Postimees ei rikkunud head ajakirjandustava: ajakirjanik ei pea vastuseid ootama kuu aega (1)

Copy
Sindis on Tammeoja peatuses busside ümberkeeramise ja seisuplats ning enamiku nr 40 liini busside lõpp-peatus, ent seal ei ole peatuse tähist. Tammeojalt edasi Tootsi sõitvate nr 40 busside peatus on vahetult enne nimetatud seisuplatsile sissesõitu Pärnu maanteel, kus ka peatuse post tähisega "Tammeoja".

Mullu 17. novembril ootas reisija Tootsi bussi ootekojas, mitte peatuse märgi juures ja jäi seetõttu bussist maha.
Sindis on Tammeoja peatuses busside ümberkeeramise ja seisuplats ning enamiku nr 40 liini busside lõpp-peatus, ent seal ei ole peatuse tähist. Tammeojalt edasi Tootsi sõitvate nr 40 busside peatus on vahetult enne nimetatud seisuplatsile sissesõitu Pärnu maanteel, kus ka peatuse post tähisega "Tammeoja". Mullu 17. novembril ootas reisija Tootsi bussi ootekojas, mitte peatuse märgi juures ja jäi seetõttu bussist maha. Foto: Urmas Luik

Pressinõukogu arutas AS Atko Bussiliinide kaebust Pärnu Postimehes 21. novembril ilmunud artikli "Sõitjad peatusesse ootama jätnud bussijuht ei teinud midagi valesti" peale.

Atko Bussiliinid kaebas pressinõukogule, et artiklis avaldati Facebooki grupis "Märgatud Pärnus" olnud kontrollimata ja väära infot. Kaebaja ei olnud rahul, et sõna ei saanud. Samuti leidis kaebaja, et nimetatud grupis avaldatud väited on valed, kuna põhinevad kontrollimata andmetel ega ole tõendatud, ka pole vedajale ega Pärnumaa ühistranspordikeskusele (PÜTK) sellekohaseid kaebusi esitatud.

Kaebaja rõhutas, et enne uudise avaldamist ei oodanud Pärnu Postimehe ajakirjanik vedajalt kommentaari isegi kahte päeva ning pöördus juba järgmisel päeval küsimustega PÜTKi poole. Kaebaja märkis, et seaduse kohaselt on neil õigus vastata 30 päeva.

Pärnu Postimees vastas pressinõukogule, et ajakirjanik suhtles teema tõstatajaga otse ja saatis 19. novembril küsimused nii bussifirma kolmele meilile kui ka PÜTKi. Ühistranspordikeskus andis ajakirjanikule ammendava selgituse, Atkost 21. novembri tööpäeva lõpuks päringule ei vastatud.

Pressinõukogu ei pea põhjendatuks olukorda, kus ajakirjanik peab vastuseid ootama 30 päeva.


Pärnu Postimees selgitas, et kuna PÜTKi kommentaarist koorus probleemi olemus – segadus bussipeatuse asukohaga – ja artikli pealkirjas on selgelt toodud, et bussijuht ei teinud midagi valesti, avaldati lugu Atko kommentaarita. Loo lõpus on kirjas, et Atkolt küsiti kommentaari. Bussiettevõte ei ole looga seoses ajakirjaniku ega kellegi teisega  toimetusest siiani ühendust võtnud.

Pressinõukogu otsustas, et Pärnu Postimees ei eksinud ajakirjanduseetika koodeksi vastu, sest AS Atko Bussiliinid sai võimaluse kommentaariks, kuid ei kasutanud seda. Pressinõukogu ei pea põhjendatuks olukorda, kus ajakirjanik peab vastuseid ootama 30 päeva. Pressinõukogu hinnangul on loos PÜTKi kommentaar, mis tasakaalustab Facebooki grupi kommentaare ja kaitseb bussijuhte.

Tagasi üles