Linn peatas Raeküla tankla ehitusloa menetluse

Annika Kuusik
, reporter
Copy
Osa kunagise raudteejaama maa-alast, kuhu tanklat kavandatakse, jääb Rail Balticu teekoridori.
Osa kunagise raudteejaama maa-alast, kuhu tanklat kavandatakse, jääb Rail Balticu teekoridori. Foto: Urmas Luik

Pärnu linnavalitsus võttis vastu otsuse peatada Riia maanteele kunagise raudteejaama hoone asemele kavadatava Olerexi bensiinijaama ehitusloa menetluse.

Raeküla tankla rajamise protsess algas 2011. aastal. Pea kümme aastat on arendajad projekti eri ettepanekute ja soovide järgi mudinud. Suurteks takistusteks ja menetluste peatamise aluseks said majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja maanteeameti kooskõlastuste puudumine.

AS Olerexi esindaja Urmas Koch sõnas, et nemad soovivad siiski teha kõik väiksemad projektis tehtud märkused korda, et tulevikus ei peaks jälle nullist alustama. Praegu ei jää muud üle kui leppida sellega, et projekt on jälle ootel. “Oleme harjunud nende takistustega,” märkis ta. Püssi aga kindlasti nurka ei visata. “Rail Balticu eelprojektiga meil puudet ei ole, mahtus meist mööda. Mis valemiga põhiprojekt peaks laienema?”

Peale tankla sisse- ja väljasõidutee ebasobivuse kirjutas maanteeamet linnale, et nende teada eeldab Rail Balticu eelprojekt Raeküla–Sindi ristmiku põhjalikku ümberehitust ja kõnealune kinnistu jääb selle mõjualasse. Seega ei ole nende hinnangul mõistlik piirata enne riikliku tähtsusega transporditaristule parima lahenduse leidmist sellele teelõigule kaheksanda tankla rajamisega. Viidates sellele, et bensiinijaamu on sel lõigul juba küllalt. “Soovitame peatada Riia maantee 116 kinnistu ehitusloa menetluse, kuni on selgunud Rail Balticu rajamise ning riigi- ja kohalike teede muutmise ruumivajadus selles piirkonnas,” kirjutas maanteeameti planeeringute menetlemise talituse juhtspetsialist Tiit Harjak.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei anna rohelist tuld, kuna tankla ala jääb Rail Balticu teekoridori. Enne superraudtee põhiprojekti valmimist ei ole teada, kas Olerexi bensiinijaam võiks jääda ette selle kasutamisele ja ehitustegevusele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles